Szydełkowe świeczniki

Szydełkowy świecznik na szydełku - wzór

Naszą dzisiejszą propozycją jest projekt szydełkowych świeczników- osłonek na szklankę, które bezpiecznie pozwolą nam cieszyć się wieczorem w towarzystwie igrającego płomyczka. Projekt jest bardzo prosty, do jego wykonania wystarczy umiejętność zrobienia łańcuszka, słupka i oczka ścisłego, dlatego polecamy go również osobom początkującym!

Pomysł i wykonanie: Anna Adamus / wyszydelkowana.pl

 

DSCF6536

 

Do pracy potrzebujemy:
-kordonka Kaja 15 firmy Ariadna KJ 15-328
-szydełka 1,25mm SZ 175 622
-szklanki lub słoiczka, np. po Nutelli
-podgrzewacza, najlepiej w większym rozmiarze

 

Poniżej przedstawiamy schemat świecznika, ale jeśli nie potrafisz czytać szydełkowych wzorów – nie przejmuj się, wszystko po kolei objaśnimy.Szydełkowy świecznik na szydełku - wzórDSCF6538

 

 

Zaczynamy oczywiście od łańcuszka. Musi on być zbliżony długością do obwodu szklanki, może być minimalnie dłuższy, ale im bardziej dopasowany, tym lepszy. Ale uwaga – liczba oczek tego łańcuszka musi być wielokrotnością liczby 10!

DSCF6539

 

 

Następnie zamykamy łańcuszek w kółko oczkiem ścisłym, sprawdzając uprzednio, czy pierścień, który się utworzy, nie będzie poskręcany.

DSCF6542

 

Ten krok jest opcjonalny, ale dobrze go wykonać. Robimy 3 oczka łańcuszka zamiast pierwszego słupka, a następnie słupek w każde kolejne oczko łańcuszka. Zamykamy w kółeczko oczkiem ścisłym i upewniamy się, że słupków jest ilość podzielna przez 10 (liczymy również pierwsze 3 oczka jako jeden słupek).

Teraz przechodzimy już do wykonywania właściwego wzoru, rozrysowanego na schemacie.
DSCF6544Okrążenie 1: 3 oczka łańcuszka zamiast pierwszego słupka, słupek w to samo oczko, 2 oczka łańcuszka, 2 słupki w to samo oczko. Robimy 7 oczek łańcuszka, pomijamy 9 słupków poprzedniego rzędu i wbijamy się w dziesiąty. Robimy 2 słupki, 2 oczka łańcuszka, 2 słupki w to samo oczko, 7 oczek łańcuszka. Ponownie pomijamy 9 słupków poprzedniego rzędu i wbijamy się w dziesiąty, gdzie robimy 2 słupki, 2 oczka łańcuszka, 2 słupki, 7 oczek łańcuszka – i tak dookoła. Na koniec łączymy w kółeczko z pierwszym słupkiem za pomocą oczka ścisłego.DSCF6555

Okrążenie 2: Oczkami ścisłymi przechodzimy do dwóch oczek łańcuszka między parami słupków. Robimy 3 oczka łańcuszka zamiast słupka, słupek w to samo miejsce, 2 oczka łańcuszka, 2 słupki w to samo miejsce, 5 oczek łańcuszka, 2 słupki między kolejne dwie pary słupków z poprzedniego okrążenia, 2 oczka łańcuszka, 2 słupki w to samo miejsce, 5 oczek łańcuszka – i tak do końca okrążenia. Na koniec oczkiem ścisłym w pierwszy słupek zamykamy kółeczko.

Okrążenie 3: Ponownie przechodzimy oczkami ścisłymi do oczek łańcuszka między dwoma parami słupków. Robimy 3 oczka łańcuszka zamiast pierwszego słupka, słupek w to samo miejsce, 2 oczka łańcuszka, 2 słupki w to samo miejsce, 3 oczka łańcuszka. Teraz musimy zrobić oczko ścisłe, sięgające dwóch poprzednich rzędów. W tym celu wkładamy szydełko dwa rzędy niżej, mniej więcej na środku. Następnie łapiemy szydełkiem nitkę od kłębka i przeciągamy. Na koniec przeciągamy pierwszą od haczyka pętelkę, która powstała nam na szydełku przez drugą tak, aby na szydełku została tylko jedna pętelka.

DSCF6556DSCF6557DSCF6558DSCF6562

Robimy 3 oczka łańcuszka, 2 słupki w kolejną przerwę między parą słupków, 2 oczka łańcuszka, 2 słupki w to samo miejsce. 3 oczka łańcuszka, oczko ścisłe w łuczki z dwóch poprzednich rzędów, 3 oczka łańcuszka -i tak dookoła. Na koniec łączymy kółeczko, robiąc oczko ścisłe w pierwszy słupek.

DSCF6565

Okrążenie 4: Przechodzimy oczkami ścisłymi do przerwy między dwoma parami słupków. Robimy 3 oczka zamiast pierwszego słupka, słupek w to samo miejsce, 2 oczka łańcuszka, 2 słupki w to samo miejsce. Następnie 7 oczek łańcuszka, 2 słupki w kolejną przerwę między parami słupków z poprzedniego rzędu, 2 oczka łańcuszka, 2 słupki w to samo miejsce, 7 oczek łańcuszka – i tak dookoła. Na koniec zamykamy kółeczko oczkiem ścisłym w pierwszy słupek.

Okrążenie 5 wykonujemy jak okrążenie 2, a okrążenie 6 jak okrążenie 3. Okrążenia od 4 do 6 powtarzamy aż do uzyskania odpowiedniego rozmiaru. Po wszystkim zostaje nam odciąć i schować nitki oraz założyć osłonkę na szklankę. Możemy cieszyć się efektem!

Porada: Świecznik będzie wyglądał równie ciekawie z innych kordonków, w tym cieniowanych, ale upewnij się, że nić, której używasz, nie jest akrylowa ani poliestrowa, bo może się stopić pod wpływem ciepła.

Jak Wam się podoba? Zamierzacie taki wykonać? Jeżeli uważacie kurs za przydatny, udostępnijcie go w mediach społecznościowych!

DSCF6583Szydełkowy świecznik na szydełku - wzór

  • Kinga C

    Świetny pomysł! Świeczniki wyglądają genialnie i na pewno stworzą fajny nastrój w długie zimowe wieczory! 🙂
    Pozdrawiam serdecznie!

  • https://varsavianistycznie.blogspot.com Anna Dobrzyńska

    wspaniale to zrobiłaś, a po tym objaśnieniu mam wrażenie, że też bym potrafiła – i mam ochotę taki klimatyczny świecznik wykonać. Piękne daje światło świeczka w takim świeczniku, takie nastrojowe.

  • http://bookendorfina.blogspot.com Bookendorfina Izabela Pycio

    Z twojego opisu wydaje się to takie łatwe, świetny pomysł! 🙂 Pomysł przekażę koleżance, ona ma zdolności manualne, namówię ją, aby wykonała dla nas takie cudne ozdoby. 🙂

  • http://tkasia79.blogspot.com/ Joanna T

    Muszę spróbować, dzięki!

  • Dagmara R

    Śliczne są. Ja niestety nie mam takiego talentu..

  • http://bezgrzesznarozpusta.pl Daria Sanetra

    Jestem pełna podziwu!

  • http://bookendorfina.blogspot.com Bookendorfina Izabela Pycio

    Tak jak zapowiadałam, przekazałam koleżance pomysł i chyba niedługo będziemy się tymi cudownościami cieszyć. 🙂

    • coricamo

      Dziękujemy, czekamy na efekty, chętnie je pokażemy:)