Materiały do haftowania

Obrazy igłą malowane tworzyć może każdy, jeśli włoży w to swoje serce i chęci. Zacząć można w każdym momencie! Duża igła, duże dziurki w materiale, pozwalają na pracę dzieciom i dorosłym. Dla dzieci jest to nieoceniony trening oko-ręka, usprawniający pracę mózgu, dla dorosłych praktyczne zajęcie czasu, możliwość artystycznej twórczości.

Dla ułatwienia wyboru odpowiednich materiałów i wzorów do haftowania poniżej przedstawiamy podstawowe informacje, które przydatne są podczas dokonywania wyboru.

 

Wzór graficzny (obrazy i użytkowe) – Wzór graficzny to nic innego jak obraz podzielony na małe kwadraciki, tworzące schemat. Dzięki oznaczeniu każdego kwadratu kolorem oraz symbolem w łatwy sposób przenosi się wzór na tkaninę. Przy zakupie wzoru w tej opcji otrzymuje się wyłącznie wydrukowaną w formacie A4 broszurę z rozrysowanym całym schematem oraz wykaz użytych mulin firm Anchor, Ariadna, DMC i Madeira. Każdy wzór bez względu na to czy jest obrazem samym w sobie czy propozycją do zastosowania np. na serwetce, poduszce czy ręczniku, występuje w opcji wzoru graficznego.DSC_0839a

Wzór online – to wzór graficzny umieszczony na stronie internetowej. Po zakupieniu takiego wzoru otrzymuje się do niego dostęp za pośrednictwem konta w naszym sklepie internetowym. W zależności od potrzeb można taki wzór wydrukować lub korzystać z niego w wersji komputerowej – posiada możliwość powiększania i pomniejszania widoku.

Kanwy lub Aidy z nadrukiem:
tutaj mamy do czynienia z nadrukowaniem obrazu na tkaninę do haftu, obraz jest wiernie odwzorowany. Ułatwia to haftowanie, ponieważ nie jest już konieczne liczenie poszczególnych krzyżyków, ponieważ sugerujemy się przy wyszywaniu nadrukiem. Kolory są zwykle lekko zmienione w stosunku do koloru nici, aby wydruk był czytelny (kolory na nadruku są bardziej kontrastowe). Nadruk może występować na aidzie, jak i kanwie (kanwa jest tkaniną sztywną i ma większe oczka, obraz musi być w całości zahaftowany, aida jest natomiast bardziej miękka i ma mniejsze dziurki, tło można pozostawić niewyhaftowane).

Aidy z podmalowanym tłem:
jest to aida, na której nadrukowany jest kolorowy „niewyraźny” obraz. W założeniu, takiego tła już się  nie wyszywa, haftowany jest wyłącznie główny obrazek. Dzięki takiemu zastosowaniu osiągamy efekt 3D haftowanego obrazu. Haftowanie należy rozpocząć od porównania wzoru na kartce z nadrukiem. Jednak przesunięcie haftu o 1 lub 2 kostki względem pełnego wzoru nie zniszczy nam oczekiwanego efektu.
DSC_1084

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przygotowane dla Państwa gotowe zestawy do haftu różnią się między sobą.
I tak wyróżniamy:
– Zestaw z muliną – w skład zestawu z muliną wchodzi, drukowany wzór graficzny (analogiczny do powyższego), kanwa o gęstości 54 oczka/10 cm (14ct) – lub inna jeżeli wymaga tego konkretny wzór, igła oraz potrzebne muliny firmy Madeira. Część wzorów występuje w zestawie z ramką lub kartką i takich trzeba poszukiwać w odpowiednich rubrykach.

– Zestaw z muliną i koralikami – są to zestawy łączące techniki haftu krzyżykowego i koralikowego. Zestaw taki oprócz kanwy, mulin, igieł i wzoru graficznego zawiera również komplet potrzebnych koralików. Wzory wyszyte muliną i koralikami dają efekt trójwymiarowego obrazu.

– Zestawy użytkowe – jest to ogólna grupa przedmiotów o konkretnym zastosowaniu, na których istnieje możliwość wyhaftowania wzoru dzięki aidowej wstawce. Zestawy te są dostępne w zależności od potrzeb z ręcznikiem, z poduszką, z obrusem, serwetką, bieżnikiem, ze śliniakiem i innymi. W takim zestawie znajduje się wybrany przedmiot i wzór, mulina do jego wykonania, igła oraz wzór graficzny.

– Zestawy z podmalowanym tłem – jako materiał występuje tu aida z nadrukowanym tłem. Oprócz tego zestaw zawiera potrzebne materiały, tak jak w innych zestawach.

– Zestawy z nadrukiem – tutaj również mamy do czynienia z nadrukowaniem obrazu na tkaninę do haftu, z tą jednak różnicą, że tutaj obraz jest wiernie odwzorowany. Ułatwia to haftowanie, ponieważ nie jest konieczne liczenie poszczególnych krzyżyków, ponieważ sugerujemy się przy wyszywaniu nadrukiem. Nadruk może występować na aidzie, jak i kanwie. Do zestawów kanwy z nadrukiem może być dołożona ramka bądź mulina, w zależności od wybranej w sklepie opcji.

Obrusy i bieżniki z nadrukiem – są to przedmioty wykonane z tkaniny obrusowej z nadrukowanymi krzyżykami, które następnie się wyszywa.

DSC_1080

 

 

  • Jolanta

    przydatna stronka.

    Pozdrawiam.