Wszystko w rękach zająca!

14

 

Święta Wielkanocne już tuż, tuż. Czas, więc pomyśleć o wielkanocnej dekoracji na stół. Niedawno prezentowaliśmy filcowego zająca trzymającego jajko z wyhaftowanym kurczaczkiem.

Pani Ewa – autorka projektu – wymyśliła jeszcze kilka możliwych zastosowań naszego zająca. Poniżej prezentujemy kurs wykonania samego zająca oraz dwa możliwe jego wykorzystania:

  • przy doniczce z pisankami,
  • z miseczka ze smakołykami.

 

Projekt i wykonanie: Ewa Palica

króliczory małe

 

MATERIAŁY: 

  • arkusz filcu beżowego lub brązowego (np. AC 8855-103)
  • kawałek filcu żółtego (np. AC 855-106)
  • czarna mulina (956-1819)
  • igła
  • para oczu – dostępne w większości sklepów papierniczych
  • wypychacz – np. wata
  • taśma dwustronna
  • doniczka/miseczka/wazon i inne wg uznania

 

WYKONANIE:

1. Przygotowujemy sobie poszczególne elementy: z filcu beżowego (2 x wykrój głowy, 8 x wykrój łapek), wykrój z żółtego filcu – nos zająca (wykrój przygotowany jest pod wydruk na formacie A4) – Ściągnij wzór do zająca PDF.

wzór do zająca

2. Na jednej filcowej głowie przyklejamy oczy i nos zająca (taśmą dwustronną lub klejem na ciepło). Następnie wyszywamy brwi, uśmiech i ślady wąsików. Kolejnym krokiem jest zszycie dwóch filcowych wykrojów głowy – jak na poniższym zdjęciu.

02

3. W międzyczasie zszywania wypychamy uszy zająca, a pod koniec całą głowę. Następnie zszywamy głowę do końca, tak, aby nie wychodził z niej wypychacz.

03

 

4. Bierzemy dwa wykroje łapek zająca i zszywamy je razem – przed ostatecznym zszyciem całości pamiętamy o wypełnieniu łapki wypychaczem. Po zaszyciu całości przeszywamy jeszcze łapki – tak aby wymodelować ich kształt. Analogicznie wykonujemy 3 następne łapki.

04 x

5. Mając już głowę i cztery łapki naszego zająca możemy przystąpić do ozdobienia wybranego przez nas przedmiotu: doniczka z kwiatami lub pisankami, miseczka z cukierkami, wazon z kwiatami i inne w zależności od naszego pomysłu. Poniżej zając z doniczką i miseczką. Poszczególne elementy przyczepiamy taśmą dwustronną (plus jest taki, że nie niszcząc zająca możemy odkleić go od danego przedmiotu i przyczepić do innego) lub klejem na ciepło (zając na stałe zostanie elementem „tego” przedmiotu).

DSC_0918b - Kopia

 

I jak Wam się podobają? Koniecznie podzielcie się z nami zdjęciem, jeśli Wasz zając będzie trzymał w łapkach coś jeszcze 🙂

  • ANNA

    rewelacyjne!